Aquò d'Aqui


Lo dire d’Elie Lebre (15)

Comment un paysan provençal du XXème siècle disait son temps, les saisons, le bon sens... dans sa langue de tous les jours. Quinzième semaine…

Ouvrage édité par l'Aeloc
L’agriculteur érudit et curieux Elie Lèbre (Cucuron –  Luberon : 1920-91) par bonheur rencontra l’occitaniste Madeleine Jaquier, et le fruit d’années de collectage nous a permis d’en savoir beaucoup sur la manière vivante et quotidienne de parler provençal.
 
Avec l’aimable autorisation d’Alain Barthelémy-Vigouroux qui a organisé la masse de notes et d’enregistrements issus de ce travail, nous vous en offrons un morceau chaque semaine, en vous recommandant d’acquérir le livre édité par l’Association Pour l’Enseignement de la Langue d’Oc .






Vous pouvez aussi désormais écouter certains articles !

En cliquant sur la pièce jointe du premier paragraphe, vous téléchargerez un fichier sonore, en fait le même article, mais lu à voix haute. L'initiative nous vient d'un constat : certains abonnés ont hélas une vue déficiente.

Voici un bon moment que nous y pensions; enregistrer certains articles et les proposer sur notre site web, faire entendre à celles et ceux qui souhaitent avoir la langue dans l'oreille, savoir comment on la prononce. Mais c'est un abonné de notre mensuel, devenu mal voyant, qui nous a incité à sauter le pas.














            partager partager

L’IEO 06 vòu acampar a Marselha lo 12 març


NICE. L'IEO 06 veut favoriser la venue d'occitanistes à Marseille pour le Congrès du Forum d'Oc, et lance un appel à ses nombreux adhérents.



Joan-Pèire Spies, le president de l'IEO 06 (photo MN)
Joan-Pèire Spies, le president de l'IEO 06 (photo MN)
L’Institut d’Estudis Occitans deis Aups Maritimas a decidit de racampar fòrça per lo Congrès dau Forum d’Òc, que se debana a Marselha disabte 12 de març.
 
« Porgerem un sostèn e un encoratjament dei grands a la còla que s'es estransinada a organizar una manifestacion coma lo Congrès, » escriu Joan-Pèire Spies, le president de l’IEO 06. Una còla d’organisators qu’«  a mandat de letras,  rescontrat de monde,  trobat un finançament... »
 
E, se lo baile nissart evoca la necessitat de far veire ais elegits que Provença fai avans am’unitat, sotalinha pereu qu’aqueu congrès serà un moment unic per escambiar, entre Avinhon e Menton !
 
« De gènts faràn part de la sieu experiéncia, de la sieu estratetgia dins l'accion, dei sieus succès ò dei sieus dificultats » que ditz. E « aquò dona totjorn d'idèias ò fa nàisser de reflexions. Sensa parlar de l'encoratjament que ressentèm de si pas sentir solet dins lo nòstre cantonet, constatar que n'i a d'autrei que fan tot per si metre au servici de la nòstra lenga e de la nòstra cultura milenàrias e de toi aquelei que li si interessan. »
 
 
Pasmens, coma lo CD13, que convida aqueu Congrès, vòu ne’n assegurar la seguretat, es aqueu diluns 7 de març que faudrà se faire conéisser, amé nom e numerò de veitura.
 
 
L’IEO rampèla adonc lo monde par se faire marcar, e ajusta que lo viatge serà pagat per l’associacion. Per aquò es d’escriure leu a segretariat.ieo06@yahoo.fr
 
 
Aquela seccion de l’IEO es la mai nombrosa de l’Institut en Provença, e desvolopa una bèla activitat, entre eveniments publics, edicion e vida culturala.

Dimanche 6 Mars 2016
Michel Neumuller





1.Posté par Joan-Pèire le 07/03/2016 12:30
Dins l'article http://ieo06.free.fr/spip.php?article3104 l'IEO-06 dona lo programa dau Congrès Forum d'Òc. Basta clicar sus lo liame per ne'n saupre mai

Nouveau commentaire :


Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.

Recherche

Aquò d’Aquí de mars et avril
Dison que...

òrre democratic

Le recours au 49.3 quand la société et sa représentation parlementaire sont opposés à un projet, cela fait tout simplement injure à la démocratie.

Ben segur lo debat sus lei retiradas nos interpela, pasmens se ne'n parlam pas fòrça. Sabem que, entre nòstrei legeires totei seràn pas d'acòrd. Au revenge se garçar de la democracia quau que siegue son biais de s'exprimir, aquò nos desagrada. 



Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.