Aquò d'Aqui








Vau mielhs èstre Parisenc...

SENANQUE. Menacée d'écroulement l'emblématique cistercienne du Vaucluse, malgré sa notoriété, ne recueille pas en un an, le trois centième de l'argent que Notre Dame de Paris a recueilli en 24 heures.

Vos ne'n rementatz ? En un jorn, fa pauc, lei grandei entrepresas an promes mai d'un miliard d'€uròs per un monument parisenc emblematic.

En Provença, fa un an que la Glèisa assaja de trobar tres cents còps mens, e lei mecenas, l'i vesem pas.

Fau èstre Parisenc.







            partager partager

Catalan-occitan : una lenga amb estatut e l’autra sensa


AIX. Ferriol Macip et Manel Zabala, qui gèrent le site web du Jornalet à Barcelona, étaient invités par le Cep d’Oc a disserter, en occitan à Aix, sur le thème de l’officialité des langues.



Ferriol Macip et Manel Zabala à Aix-en-Provence. Ils font vivre le journal occitan Lo Jornalet, à partir de Barcelona (photo MN)
Ferriol Macip et Manel Zabala à Aix-en-Provence. Ils font vivre le journal occitan Lo Jornalet, à partir de Barcelona (photo MN)
Aquelei qu’en França la renaissença legala dei lengas minoritàrias li fan paur, devrián se rassegurar d’entendre Ferriol Macip Bonet.
 
Amé son collèga Manel Zabala, lo baile dau Jornalet, l’a dich dins una conferéncia a s-Ais lo 16 de febrier : « coma au Quebec, en Catalonha l’independentisme lo devèm pas a una situacion linguistica » mai pusleu fiscala. E, dins lo cas catalan mai que tot a l’impossibilitat de passar de compromés amé la Cort Constitucionala.
 
Amé 200 Estats dins lo monde, per mai de 6000 lengas parladas, chasque Estat auriá, en mejana, 30 lengas parladas sus son territòri, e la França pas mai de set, « que li semblan tan malaisadas de gerir que fau apondre a un tèxte de Lèi una interpretacion per la restrénher » qu’a ajustat lo jornalista occitan de Catalonha.

Amé l'oficialitat la lenga deven mai comuna

Convidat per lo Cep d’Oc a parlar dei situacions comparadas de l’occitan, lenga sens estatut en França, e dau catalan, lenga comuna de l’Administracion en Catalonha d’Espanha, Ferriol Macip a poscut dire que « l’oficialitat es importanta. Sens ela, s’avètz quatre personas que parlan dins la lenga comuna, parlaran lèu aquela, oficiala, de la cinquena persona que vendrà parlar am’elei ».
 
E, per eu, « l’occitan es pas qunta lenga que siegue, mai la lenga literària de l’edat mejana ». L’objectiu es que siegue la lenga comuna dau país.
 
L’oficialitat dei lengas es tras qu’importanta, que dirà Manel Zabala. « L’asturian qu’es reconeissut au Portugal l’es pas en Espanha ; e se ditz encara, a l’escòla, que leis enfants que parlan asturian, en realitat, parlan mau espanhòu ! ».
 
Avuei, en Catalonha, l’occitan (l’aranés alarguit au lengadocian) es lenga oficiala. Onte que siegue sus lo territòri de la Generalitat, un abitant pòu demandar d’èstre legit e de se vèire respondre dins aquela lenga. Es la situacion despuei 2010.

Lire aussi : L'occitan, une langue parlée à Barcelona

Mercredi 26 Février 2014
Michel Neumuller





1.Posté par Jaume le 26/02/2014 19:00
Tras qu'intéressant, subretot ambe la video que donna un contengut vertadierament multimedia, grandmercé!

Nouveau commentaire :


Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.

Recherche


Votre nouvel Aquò d'Aqui d'été
Dison que...

Ce que peut la volonté

Au cœur des Pyrénées, ce dimanche, et pour la 32 ème fois Catalans et Occitans ont renouvelé les gestes de fraternité, qui se rient des frontières politiques.

Au fond, et selon les critères habituels des Etats contemporains et du monde global, rien ne prédispose Occitans et Catalans à rechercher sans relâche l’occasion d’affirmer une fraternité qui ne va pas tant de soi.

Ce que peut la volonté


Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.