Catalogne : pourquoi le référendum d’autodétermination ?

Depuis que les Félibres ont chanté « Catalan de liuen o fraire… », nos voisins, frères linguistiques, ne nous laissent pas indifférents. Le premier octobre prochain ils choisissent de devenir indépendants, ou pas. Essayons d’expliquer pourquoi et comment.

Les médias français ont un mal certain à appréhender la réalité de la situation politique catalane d’Espagne. Avec, disons-le, une tour Eiffel en tête, les journalistes de la télévision hexagonale, en général, plaquent une conception française sur une réalité catalane.






            partager partager

Corsega e còrs dins la sason de l'opera marselhés

Colomba de Mérimée, sera adapté par Jean-Claude Petit à l'Opéra de Marseille



MARSEILLE. A Filetta inaugure le Festival de musique sacrée de Marseille. En avril 2014, l’opéra créera une Colomba, d’après Mérimée, sur livret de Benito Pelegrín.



Une Colomba adaptée par Benito Pelegrín (photo), et composée par Jean-Claude Petit (photo MN)
Une Colomba adaptée par Benito Pelegrín (photo), et composée par Jean-Claude Petit (photo MN)
Lo grop còrs A Filetta a començat lo XVIIIen Festivau de Musica Sacrada de Marselha, lo 20 d’abriu. Aquela còla de cant tradicionau nos tòrna d’una virada en Tasmania, e aquelei sièis cantaires seràn acompanhats per Danièle Di Bonaventura au bandoneon, a la glèisa de Sant Miquèu dins lo 5en arrondiment. L’i cantaràn de Requièms.

Lo cinquen Libre de Madrigaus de Monteverdi per Les Arts Florissants de William Christie, mai esto còp sota la direccion de Paul Agnew, o encara la soprano Maria-Christina Kiehr ne’n faràn lo programa.
 
Lançada per l’Opèra de Marselha, aquela sason 2013 foguèt presentada au començament d'abriu, au meteis temps que la sason lirica 2013-2014.
 
Fau dire qu’a costat d’un programa ben tradicionau per aquel Ostau – de bel canto e mai o mens cada an un pauc de Mozart (mai pas en 2014), totjorn, 2014 veirà una creacion. L’istorian marselhés coneissut Benito Pelegrín signarà lo librilhon d’una opèra, compausada per Jean-Claude Petit, mai d’après l’òbra de Prosper Mérimée. Serà prepausat, l’obratge, entre lo 8 e lo 16 de març de 2014 per quatre còps.

Jean-Claude Petit es premier coneissut per sei composicions de musicas de filmes. Li devèm entre autres aquela dau Hussard sur le toit, de Jean-Paul Rappeneau, en 1994.

Una Colomba made in Marselha a l'Opera

Le téléfilm de Laurent Jaoui faisait une bonne place à la langue corse que devait nécessairement parler la Colomba inspirant Mérimée (photo XDR)
Le téléfilm de Laurent Jaoui faisait une bonne place à la langue corse que devait nécessairement parler la Colomba inspirant Mérimée (photo XDR)
Coma chascun va saup, aquela istòria de venjança se debana en Corsega. Ne’n coneissèm una bèla adaptacion que fa sa plaça a la lenga còrsa, amb lo filme de TV de Laurent Jaoui (Colomba, 2005). Veirem se l’òbra lirica a Marselha farà sa una plaça a una lenga qu’es pron compresa e parlada au nòstre per una diaspòra nombrosa.
 
De saupre que l’òbra serà dirigida per la capoliera Claire Gibault, una lionesa que mai d’un ancian niston se’n rementa per qu’aviá dirigit en 1992 una Petite Flûte Enchantée d’après Mozart, que foguèt popularizada per la TV.
 
De saupre tanben que la Colomba serà cantada per Beatrice Uria Monzon, que mai que d’un còp a trionfat dins de ròtles valents coma Carmen, ai Coregias d’Aurenja.
 
La retrobarem dins Le Roi d’Ys, d’Edouard Lalo, que serà donat au mes de mai 2014. Per lo rèsta de la sason, direm que l’i aurà Aïda de Verdi, e Orphée aux Enfers d’Offenbach, entre uech autreis òbras.
 
Serà la premiera sason oficiala de Maurice Xiberras, director de l’Opèra despuei lo 1er de febrier, mai que v’èra en interim despuei la despartida de l’anciana directritz, Renée Auphan, en 2008.

Samedi 13 Avril 2013
Michel Neumuller




Nouveau commentaire :


Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.

Recherche


300 ! un dossier spécial Catalogne à l'heure décisive

Dison que...

Primadié, Jòrgi Reboul, Pèire Rouquette, votre souffle nous inspire

Le référendum pour l'indépendance de la Catalogne est jugé illégal par le Tribunal Constitutionnel Espagnol. Aussi le gouvernement judiciarise cet événement politique, et fait taire les sites internet qui en informent les citoyens.

La gravité croissante des évènements de Catalogne nous interpelle. Bien sûr c’est loin d’être le seul pays au monde à connaitre ce type de tension. Et nous vous avons peu parlé de la Syrie ou  de la Libye…

Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.