Aquò d'Aqui

Quelques proverbes de Novembre

Relatifs au mois de novembre, ils nous parlent d'un temps d'avant le réchauffement climatique, d'évidence...

Òme de novembre es de bòna fusta
femna de novembre laissa que tabusta


(homme né en novembre sera de bon bois
femme née en novembre sera suractive)

in De qué farà aquel temps ?
(Petit précis de météorologie populaire occitane)
Pierre Mazodier - Marpoc

Per San Martin,
Boucho toun vin
Mette toun chàu dedin.


(Pour Saint Martin
bouche ton vin
et enferme ton chou)

in  Proverbes et dictons des Hautes-Alpes et de l'Ubaye 
éditions du Roc












            partager partager

Tres jornalistas enseguits per denonciar leis armas francèsas au Iemen


Les Services Secrets français s'apprêtent à poursuivre les journalistes qui ont révélé l'implication des armes françaises dans le conflit au Yémen.



Photo Médecins du Monde DR
Photo Médecins du Monde DR
Alòr que s’aluencha un cargò saudi que veniá cargar d’armas en França e Espanha, la jornalista Iemenita Afrah Nasser lança una peticien sus l’internet per exigir la cessacion d’ enseguidas còntra tres colègas francès qu’enquistan sus leis armas francèsas dins lo conflicte qu’opausa l’armada saudita a de tribus iemenitas. Am’ un blocatge dei pòrts iemenits, l’armada saudita fa morir de la fam un nombre desconeissut, mai important, de civils au Iemen.
 
Geoffrey Livolsi, Mathias Destal (Disclose) et Benoît Collombat (Radio France), son questionats despuei dimarts per lei servicis segrets francès dins lo quadre d’una enquista preliminàri per « compromissien dau segret de la defensa nacionala ». Li es reprochat, sus planh dau Ministèri deis Armadas, après la publicacien de nòtas classadas « confidenciau defensa » redigidas per la Direccien dau Rensenhament Militari francès.
 
Aquelei nòtas dison que leis armas vendudas a l’Arabia Saudita per la França son utilisadas dins lo conflict iemenit, e que riscan d’èstre utilisadas directament còntra la populacien civila.
 
Fa pauc leis autoritats francèsas diguèron publicament qu’èran seguras que leis armas vendudas èran pas utilisadas au Iemen. Disclose aviá ja publicat a mieg-abriu, d’articles per anonciar la venguda d’un cargò saudi per cargar d’armas au pòrt dau Havre. La responsa de la ministra deis Armadas Florence Parly, siguèt de confiermar leis enseguidas còntra lei jornalistas.
 
Human Right Watch, la Liga dei drechs de l’òme e Metges dau Monde, entre dètz entitats ONG, an signat une crida per la fin deis enseguidas.
 
 

Jeudi 16 Mai 2019
Michel Neumuller




Nouveau commentaire :


Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.

Recherche
Dans Aquò d'Aquí de novembre
Dison que...

L'Etat protège toujours aussi peu mais impose toujours autant

L'autorité de l'Etat s'exerce depuis Paris et impose ses décisions à tous. Pour nous éviter le retour de la pandémie peut-être sont elles justifiées. Mais la méthode elle est injustifiable. Il est grand temps que nos élus prennent le pouvoir que le mépris jacobin leur dénie.

Voici donc le retour des restrictions majeures : sur le territoire de la métropole d'Aix-Marseille, les bars et restaurants ferment. En fait les lieux de rencontre, où l'épidémie peut circuler, mais aussi les idées et une certaine idée du bonheur.

Et peut-être fallait-il en passer par là. Mais qu'en décide une conversation téléphonique entre un ministre siégeant à l'ombre de la Tour Eiffel et son préfet, certainement pas habitué de la vie sociale méditerranéenne, cela interroge.


Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.