La mitat presonièra

La statistique nous dit froidement la part émergée d'un quotidien d'entravées. La moitié féminine de la population n'est pas libre de ses mouvements.

Fa tot bèu just una setmana dimècres 17 d’abriu una joineta siguèt violada dins un trin regionau entre Ais e Marselha, dins un vagon onte li aviá d’autrei viatjaires. Sensa ren dire mai avans que l’enquista n’en digue mai, fau quand muma rementar que la tiera comença de pas s’acabar jamai.
 






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Lei vièlhs telefòns mes ai ravans a partir de 2021




Et jusqu'aux années 1970 la commutation était encore partiellement manuelle, grâce aux "demoiselles du téléphone" (photo XDR)
Et jusqu'aux années 1970 la commutation était encore partiellement manuelle, grâce aux "demoiselles du téléphone" (photo XDR)
A partir de 2018 Orange plaçarà pus de telefònes comutats en França. Puei, tre 2021, suprimirà, region per region, son malhum de Ret Telefonica Comutada (RTC) au benefici dau telefòne numeric, qu’es mai que majoritari despuei d’annadas.
 
Lo RTC èra lo malhum istoric dau telefòne en França. Son principi màger es qu’una continuitat electrica existisse entre dos terminaus telefonics, via un commutator. serà mes au ravan . Lo sistèma actuau eu es IP, (per Internet Protocòle).
 
A partir deis annadas 1990, lo telefòne fixe numeric a començat de prene sa plaça, am’eu un sistèma de modem (modulacion-demodulacion). A chapauc es aqueu qu’a suplantat lo vièlh sistèma.
 
Mai se l’Autoritat de Regulacion dei Telecòms (Arcep) a autorisat Orange a metre fin au RTC, es amé l’obligacion d’en avisar lo monde pertocat au mens cinc ans avans la supression.

Lundi 22 Février 2016
Michel Neumuller




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Lei recalius de Notre Dame coma nos questionan

Notre-Dame de Paris fait aussi partie du patrimoine occitan. Notre patrimoine immatériel fait-il partie de celui de la France, M. Macron ? Si oui, que ne décidez-vous de le revitaliser, avec la même autorité ?

L’incèndi qu’a devastat per partida la Catedrala Notre-Dame de Paris diluns 15 d’abriu vèrs lei sèt oras dau vèspre questiona tota la França sus la plaça restanta dau religiós dins la societat dau siècle XXI, sus lo suenh portat per leis autoritats au patrimòni materiau e sei trias de finançament, mai tanben sus lo biais de l’intelligentsia de considerar que tot ce que se debana a Paris merita la prioritat de la Nacien.
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