Aquò d'Aqui


Lo dire d’Elie Lèbre

Comment un paysan provençal du XXème siècle disait son temps, les saisons, le bon sens... dans sa langue de tous les jours.

L’agriculteur érudit et curieux Elie Lèbre (Cucuron –  Luberon : 1920-91) par bonheur rencontra l’occitaniste Madeleine Jaquier, et le fruit d’années de collectage nous a permis d’en savoir beaucoup sur la manière vivante et quotidienne de parler provençal.
 
Avec l’aimable autorisation d’Alain Barthelémy-Vigouroux qui a organisé la masse de notes et d’enregistrements issus de ce travail, nous vous en offrons un morceau chaque semaine, en vous recommandant d’acquérir le livre édité par l’Association Pour l’Enseignement de la Langue d’Oc.
 

















            partager partager

Gégé lo Chinès l’iniciaire dau manga a Marselha es mòrt




A ses débuts (photo XDR)
A ses débuts (photo XDR)
D'aqueu divendres 13 de julhet, avèm après ambe tristum la mòrt pendent la nuech d'una figura marselhesa, lo grand iniciaire de l'univèrs Manga-Comic de la vila, Gégé lo Chinès.

S'installèt primier plaça Carli, davant lo conservatòri, ambe d'autres libraris corredís, puei au restaurant la Passerelle, a l'estanci, çò que ne'n fasiá una botiga atipica...

Faguèt puei Sant Miqueu mai bas sus la carrièra, en fàcia dau Licèu Thiers. Lei locaus novèus mai grands e mai confortables venguèron la librariá BD Store. A l'epòca onte lei bendas dessenhadas, autras que francesas, èran una “curiositat” e sei legeires de gents “estranhs”, foguèt un primadier. Inspirèt, inicièt e formèt mai d'una generacion de bedefiles de Provença e d'autras part, e mai encara... Es plorat a l'ora d'ara mai son ceucle d'amics prometon de tornar prendre en man la librariá. Coma diriá lo Comís dei Comics, lòngamai e legissètz de lònga...
 
Un siti es lançat per la crompadura d'una corona e la transicion de la librariá 

Mardi 24 Juillet 2018
Sara Laurent-Zurawczak




Nouveau commentaire :


Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.

Recherche

...e sensa cap restriccions !


06/01/2022


Dans l’Aquò d’Aquí de fin d’année...
Dison que...

Ecumenisme?

La querelle des graphies de la langue d'oc est une bêtise passéiste, et un frein pour qui souhaite conquérir des droits pour notre langue. Mais il reste quelques allergiques dogmatiques, y compris là où le respect est de rigueur.

Reinat Toscano a la Librejado

Coma cada còup, èri convidat disabte passat demièg lu autors de la Librejado, que si tenia à Trets, dins lo casteu, coblada m’au 27n salon dei escrivans de Provença.




Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.