La carte qui parle croquant

Une unité du CNRS a mis au point, avec l'aide de locuteurs, une carte de France des (nombreux) parlers des différentes langues autochtones territoriales.

126 ! Voilà le chiffre incroyable des dialectes différents des langues de France, tels que répertoriés pour vos oreilles par un laboratoire du CNRS, à Orsay.

 






            partager partager

Aquelei joguets que lei nistons inventèron




LA SEINA. Deux morceaux d’épingle à linge et une allumette vous faisaient alors un cuirassé ! Et les jeux de mains rythmaient les récréations. Le Cercle Occitan de La Seyne propose, jusqu’en janvier, une exposition sur les jouets et les jeux traditionnels de Provence. Et il est permis de jouer avec les objets présentés !



Et en plus on peut jouer avec ! (photo MN)
Et en plus on peut jouer avec ! (photo MN)
Assajatz un pauc ambé vòstrei nistons, e veiretz ben : fau durbir la man e mostrar totei lei dets. Per çò qu’es dau poce : « Aqueu cultiva l'ortolalha», puei dau guinhaire  : « Aqueu la rabalha », puei dau det dau mitan : « Aqueu fa la sopa », puei dau det de l’anèu : « Aqueu se la manja tota »…e d'una votz tota jangoleta, diretz per lo nanet : « E per ieu, l’i a pus ren alòr ?! » Lo dròlle s'espetarà de rire, resultat garantit.
 
D’aqueleis istorietas, de devinalhas per la marmalha, n’auretz tot plen a la mòstra que lo Ceucle Occitan de La Seina consacra ai juecs d’enfants e ai joguets tradicionaus, a l’Ostau dau Patrimòni, dau 21 de novèmbre a la fin dei vacanças escolàrias de Calendas.
 
« Nòstra generacien, encara, fabriquèt, una partida de sei joguets, coma aquelei batèus fachs amb un cruvèu de nòse, o la rusca d’un pin… » Tricia Jouve e Cati Nicodèmi se son ben regaladas a faire de baudufas e a destraucar lei vièlhei titès e tarraietas de pichonas quand an alestit aquela exposicion.
 
« Lei sòcis de La Respelido de la Valeto nos an passat de livres, e segur l’obratge classic de Carle Galtier, « Le trésor des jeux provençaux » a ben ajudat ».

D'instuments de musica que chascun pòu faire

Patric Bobbio, dau Ceucle, a segur donat la man per alestir tot aquò, e Miquèu Tournan  a obrejat tota una tiera d’instruments de musica que chascun podrà faire, amb un tròç de canissa, de pèira, o qué que siegue que podretz trobar dins la natura.

Aquelei, se pòdon utilisar, l'avèm fach! e lei siblets siblan.

E d’animaciens de previstas cada dimècre. Enfantons, faudrà pas eisitar a venir !

« L’Institut d’Estudis Occitan nos a ben ajudadas, ambé d’ancians manuaus de sosten pedagogics que, son estats editats per lei mèstres deis annadas 1970 » nos vèn Patricia Jouve.

A l’epòca dei premiers cors d’occitan a l’escòla, de trobaires coma Danieu Daumàs o Florian Vernet, avián creat d'aisinas per lei mèstres, e ara podrián encara servir.

Mai segur, que dins la cort de recreacion, d’autrei juecs se faguèron, tau coma la marèlla o un juec de garçon que mai que d’un fugissèt : « Cridar seba ! »

Per un còp, laissatz la consòla de juecs

Mais oui, ça fonctionne ! (photo MN)
Mais oui, ça fonctionne ! (photo MN)
Vos parlam segur d’un temps que leis afogats de Nintendo e autrei PS4 pòdon pas conéisser…

E per elei, es temps de saupre coma èra agradiu de jogar ambé de companhs pusleu qu’ambé sa consòla.
 
« Alòr lei joguets costavan quasi ren » repren Patricia Jouve.

« E mai, bilhas o quilhas se podián fabricar per de pichons gaubiats qu’aprenián ansin de tecnicas que li fasiá conéisser un pauc de fisica… e s’enriquir d’una bèla imaginacion ».

« Jeux et jouets provençaux d’autrefois ». Maison du Patrimoine du 21 novembre (inauguration) jusqu’à la fin des vacances scolaires de Noël (et plus si affinités du public !). Animations tous les mercredis après-midi pour les enfants accompagnés.

Dimanche 6 Décembre 2015
Michel Neumuller




Nouveau commentaire :


Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.

Recherche

L’Aquò d’Aquí estival sort du frigo !

Dison que...

L'acharnement judiciaire contre un juste

AIX-EN-PROVENCE. Cédric Herrou a secouru des dizaines de réfugiés aux pieds en sang. C'est ce juste que la Justice choisit de poursuivre.

L'acharnement judiciaire contre un juste
La Cour d'Appel d'Aix-en-Provence jugeait Cédric Herrou, cet agriculteur du pays niçois de 37 ans, accusé d'aide aux réfugiés qui, depuis des mois et le rétablissement de contrôles à la frontière italienne, affluent en suivant la voie de chemin de fer. S'il avait été condamné à des peines avec sursis par le Tribunal de Nice en première instance, ce dernier lui avait toutefois reconnu sa motivation humanitaire. Mais à Aix, tout change.

Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.